Przejście Clair Obscur: Expedition 33 — poradnik do gry 1 Przejście Clair Obscur: Expedition 33 — poradnik do gry 3

Przejście Clair Obscur: Expedition 33 — poradnik do gry

Clair Obscur: Expedition 33 oferuje graczom przygodę w ponurym surrealistycznym świecie. Projekt pełen jest ciekawej fabuły i głęboko dopracowanych postaci. W tym poradniku szczegółowo opiszemy przejście każdego aktu gry i pokażemy, jak pokonać wszystkich bossów.

Ten przewodnik pomoże ci zrozumieć mechaniki rozgrywki Clair Obscur: Expedition 33 oraz przejść wszystkie zadania fabularne i dostępne akty. Masz problem ze znalezieniem miny dla neuronu? Nie wiesz, jak przedostać się za morze albo do innej lokacji? Nasz poradnik pomoże przezwyciężyć wszelkie trudności napotkane w grze Clair Obscur: Expedition 33.

Prolog. Lumière

Po scenie otwierającej weź kwiat dla Sophie z ławki po lewej stronie bohatera. Po spotkaniu z Sophią idź ulicą w prawo i obok gramofonu zbierz skrzep chromu. Chrom to waluta w grze, za którą można kupić różne ulepszenia.

Znajdź artystę na ulicach i porozmawiaj z nim. Rozpocznie się walka, w której trzeba będzie kilka razy wykonać perfekcyjny unik. W nagrodę otrzymasz retusz, który pozwala na redystrybucję statystyk postaci. Następnie idź na werandę po prawej i zbierz chrom. Od sceny z tancerkami skręć w prawo i pokonaj mimą.

Wróć do fontanny i od niej idź w lewo, by zebrać chrom, po czym kontynuuj drogę do portu. Przed zakończeniem prologu pojawi się ostrzeżenie. To ostatnia szansa, by zbadać lokację.

Potem następuje scena z artystką, która prowadzi rachubę czasu świata. Gdy się budzi, odbiera jeden rok i liczba 34 zmienia się na 33 — to wydarzenie nazywa się gommage. Ludzie, którzy osiągają ten wiek, obracają się w proch.

Festiwal ekspedycji

Po zmianie roku Gustaw trafia na zbiórkę ekspedycyjną. Na początku etapu otrzymujesz festiwalowy żetonu, który można wymienić na przydatne przedmioty.

Znajdź łysego mężczyznę w białym garniturze. Jeśli odpowiesz poprawnie na jego pytania, otrzymasz żetonu.

Odpowiedzi:

  • 67;
  • Ekspedycja „Zero”;
  • Umiejętności, które otrzymujesz po odpowiednim używaniu piktosów w walce.

Znajdź Maëla na przystani i przyjmij wyzwanie do walki. Po zwycięstwie zdobędziesz żetonu.

Teraz wymień żetony u każdego handlarza stojącego w kolorowych namiotach.

W nagrodę otrzymasz:

  • Dziwny piktos;
  • Fryzurę;
  • Stary klucz.

Te przedmioty przydadzą się później w miarę postępu fabularnego.

Podejdź do uczniów Gustawa, którzy wręczą mu dziennik. Teraz można sprawdzić: ekwipunek, zadania, umiejętności, drużynę.

Porozmawiaj z siostrą bohatera, aby zakończyć prolog.

Akt 1. Gustaw

Na ekspedycję napada grupa nieznanych. W wyniku ataku bohater zostaje sam.

Poszukaj ocalałych przy indygo-drzewie na Wiosennej Polanie

Od miejsca, gdzie Gustaw odzyskuje przytomność, obróć się i zbierz chrom przy wodospadzie. Po zwycięstwie nad pierwszym wrogiem idź dalej, aż wejdziesz do jaskini, w której spotkasz Lunę. Zostanie twoim pierwszym sojusznikiem. Pokonaj kamiennego potwora i kontynuuj podróż.

Levada — Przejście

Po drodze natrafisz na flagę ekspedycyjną „Levada — Przejście”. Dzięki niej możesz odzyskać zdrowie, uzupełnić zapasy i rozdysponować umiejętności oraz statystyki drużyny.

Potem czeka cię pierwsza walka grupowa. Po wygranej wspinaj się na wąwóz po prawej stronie i zbierz chrom. Zejdź na dół i idź do najbliższego zakrętu, gdzie znajdziesz pictosa „Krytyczne oparzenie”: jeśli wróg jest podpalony, szansa na cios krytyczny wzrasta o 25%. Pictos to wzmocnienie bojowe z konkretnym efektem.

Pokonaj wrogów przed kamiennym budynkiem. Następnie skręć w lewo i wejdź na górę po chrom. Wejdź do budynku. Od wejścia skręć w prawo i zbierz katalizator chromu — to przedmiot jednorazowy używany do ulepszania broni.

Wespnij się dwa piętra wyżej. Idź w prawo, potem zejdź pod schody i weź tonik energii — to jednorazowy przedmiot, który przywraca umiejętności w walce. Potem zawróć, wyjdź na zewnątrz i zbierz chrom przy urwisku. Wróć i przejdź przez wyrwę w ścianie.

Wielka Levada

Zejdź na dół do flagi „Wielka Levada”, skręć od niej w lewo i zbierz chrom. Potem odwróć się i idź do skały, przy której znajdziesz grudkę. Następnie skręć w prawo i pokonaj wroga, za którym będzie kolejna kula.

Jeśli pójdziesz dalej tą ścieżką, spotkasz pierwszego minibossa Mima. Pokonując go, możesz zdobyć stroje. Użyj umiejętności Gustawa „Pęknięcie”, by przełamać jego obronę.

Wróć do flagi i zabij potwora, za którym można zebrać kolor lumin — służy do ulepszania umiejętności postaci.

Idź dalej, aż spotkasz latających wrogów. Po ich pokonaniu musisz wspiąć się na górę. Jednak jeśli wcześniej skręcisz w prawo, możesz zabić minibossa „Chromo-lansjera”, za którego otrzymasz wzmocnienie do miecza „Lancerom” oraz pictosa „Wzmocniony atak”: atak podstawowy zadaje +50% obrażeń. W legowisku potwora zbierz chrom, a następnie idź do niebieskiego drzewa.

Od niebieskiego drzewa skręć w lewo, zejdź w dół po chrom, potem kontynuuj marsz naprzód. Zabij potwory i zbierz chrom. Potem wspinaj się dalej na górę, gdzie znajdziesz pierwszy dziennik „Ekspedycja 81”.

Opuszczony obóz Ekspedycji

Od flagi „Opuszczony obóz Ekspedycji” skręć w lewo i wyjdź z jaskini. Skręć w lewo i idź do urwiska, aby zebrać pictosa „Płonące strzały”: 20% szans na podpalenie podczas celnego strzału. Wróć do jaskini i idź ścieżką do beczki z pictosem „Martwa energia II”: +3 AP za zabitego przeciwnika.

Zejdź na dół i zabij wszystkie potwory. Potem zbierz: kolor lumin przy pierwszym wrogu i pod mostem, żywicę wśród beczek. Następnie wejdź na most i zabierz katalizator homy. Zejdź niżej i idź do wąwozu, gdzie znajdziesz tonik odrodzenia — służy do wskrzeszania towarzyszy w walce.

Drzewo Indygo

Od miejsca, gdzie znalazłeś żywicę, skręć w lewo i idź w górę do flagi „Drzewo Indygo”. Czeka cię walka z pierwszym fabularnym bossem „Biskupem”. Za zwycięstwo otrzymasz pictosa „Tonik oczyszczenia”: toniki leczące usuwają również wszystkie efekty stanu z celu.

Znajdź Maëla i odnajdź drogę przez Latające Wody

Po zwycięstwie nad bossem skręć w lewo i zbierz przy krawędzi urwiska pictosa „Wzmacniający atak”: przy podstawowym ataku na 1 turę nakładana jest moc. Następnie zejdź na dół po kolor lumin. Teraz wspinaj się na górę i wejdź do portalu.

Potem trafisz na mapę Kontynentu. Rozbij obóz, by rozdzielić umiejętności i odpocząć. Następnie, korzystając z kompasu, rusz w stronę Latających Wód i skorzystaj z portalu, by wejść do lokacji.

Od kotwicy idź w lewo. Na końcu ścieżki znajdziesz pictosa „Zbroja na ratunek”: gdy zdrowie spada poniżej 50%, nakładana jest zbroja. Idź ścieżką w lewo od wraku statku aż do pierwszego wroga w lokacji, po drodze zbierając chrom. Następnie obejdź zakamarki po lewej stronie, gdzie znajdziesz kolor lumin i pictosa „Znakujące strzały”: 20% szansy na oznaczenie przy trafieniu z celnego strzału.

W następnej części lokacji zabij potwory i zbierz dwa katalizatory chromu, potem wejdź do jaskini.

Chata Noko

Wychodząc z jaskini, aktywuj flagę „Chata Noko”, następnie obejdź chatę i zabierz chrom, a potem wejdź do środka.

Rezydencja

Znajdując się w rezydencji, wejdź w interakcję z flagą „Rezydencja”. Wejdź po schodach w prawo, potem idź korytarzem do końca i wejdź do pokoju po prawej, gdzie spotkasz Maëla. Potem wróć na początek, pokonaj „Kuratora” i opuść budynek.

Poznasz handlarza, którego pokonanie odblokuje unikalnego pictosa „Rozrywający atak”: podstawowy atak nakłada bezbronność na 1 turę. W grze znajdziesz wielu handlarzy, a pokonanie ich zapewnia dostęp do unikalnych towarów.

Idź dalej. Po prawej stronie podnieś katalizator chromu. Pokonaj wszystkich wrogów w następnej lokacji i zdobądź broń „Bruhlerrum”. Następnie idź w prawo i przed gigantycznym dzbanem skręć w lewo, by zabrać retusz.

Wejdź do szyjki amfory i zobaczysz demimiera. Obejdź go i przeskakując po platformach dotrzyj na koniec, by podnieść zgubioną minę demimiera. Oddaj przedmiot potworowi i otrzymasz broń „Deminerrim”.

Wróć i udaj się do jaskini z kotwicami na suficie. Pokonaj gigantycznego potwora, w nagrodę otrzymasz broń „Krüllerram” i katalizator chromu.

Koralowa Jaskinia

Za flagą „Koralowa Jaskinia” podnieś pictosa „Niszczycielski atak”: +50% obrażeń przełamania przy podstawowych atakach. Następnie zabierz chrom po przeciwnej stronie.

Pokonaj potwory i przeszukaj małą część jaskini, by znaleźć kolor lumin, pictosa „Nagradzający znak”: +2 AP za trafienie w przeciwnika z nałożonym znakiem (raz na turę), i chrom. Następnie idź do groty po prawej.

Idąc przez tunel po prawej, zejdź na dół, zabij potwory, potem zbierz kolor lumin i tonik odrodzenia.

Wróć do tunelu, podnieś dziennik i idź do urwiska z widokiem na gigantycznego potwora. Na rozwidleniu, jeśli skręcisz w lewo, spotkasz mima — pokonując go, zdobędziesz strój, retusz i kolor lumin.

Wróć i idź w prawo. Jeśli wybierzesz prawą ścieżkę przez zarośla, możesz zmierzyć się z bossem „Butonier”. Po jego pokonaniu otrzymasz broń „Chlaberram”, skórę butoniera i pictosa „Wzmocniony kontratak I”: kontratak zadaje +25% obrażeń.

Ulice Lumière

Aktywuj flagę „Ulice Lumière”. Oczyść lokację i znajdź: pictosa „Uniwersalność”: po udanym celnym strzale obrażenia podstawowego ataku wzrastają o 50% na 1 rundę, tonik energii i kolor lumin.

Z tego miejsca prowadzą dwie ścieżki — w lewo i w prawo. Jeśli pójdziesz w lewo, na końcu znajdziesz minibossa „Chromo-Trubadura”. Po jego pokonaniu zdobędziesz broń „Trabadim” i kolor lumin. W drodze powrotnej zbierz pictosa „Pobudzające przełamanie”: +3 AP po przełamaniu przeciwnika oraz katalizator chromu.

Kwitnąca Łąka

Wróć do ruin i idź w prawo do flagi „Kwitnąca Łąka”. Przed tobą boss „Goblu”. Po wygranej udaj się do teleportu, z którego trafisz do obozu.

Odnajdź wioskę Jestralów w sercu Starożytnego Sanktuarium

Udaj się do Starożytnego Sanktuarium, wejdź do portalu i aktywuj flagę „Wejście”. Przejdź po deskach przez strumień po lewej stronie i podnieś pictosa „Pobudzający skok”: +1 AP przy kontrataku w powietrzu.

Idź wzdłuż strumienia po lewej stronie i zejdź na dół po pictosa „Płonący znak”: podpalenie zostaje nałożone przy trafieniu przeciwnika oznaczonego znakiem. Następnie wróć i idź dalej przed siebie.

Labirynt Sanktuarium

Pokonaj potwora i aktywuj flagę „Labirynt Sanktuarium”. Idź prawą ścieżką i po prawej stronie znajdź przejście pod skałą. Przejdź pod nią i idź w prawo. Wejdź do zakamarka i zbierz chrom, potem idź dalej i zabij potwory. Przed jaskinią wejdź na półkę po prawej stronie i podnieś pictosa „Pobudzający start II”: +1 AP na początku walki.

Wejdź do jaskini, skręć w lewo i zbierz pictosa „Kradzież życia”: podstawowy atak przywraca 15% zdrowia. Następnie wspinaj się na górę, zbierz kolor lumin i wróć na początek lokacji.

Wróć do przejścia pod skałą i skręć w lewo — na końcu będzie Mim, po pokonaniu którego zdobędziesz stroje i tonik odrodzenia. Następnie idź w lewo i przy urwisku zbierz kolor lumin. Teraz skocz na dół i idź w lewo do klatek, gdzie można podnieść chrom.

Następnie idź w prawo i podążaj dalej ścieżką. Na rozwidleniu skręć w lewo i na końcu podnieś tonik leczenia. Potem wyjdź z niego i zabij potwory. Na rozwidleniu będą trzy ścieżki. Najpierw idź w lewo i zbierz dziennik. Wróć i idź środkową ścieżką, po drodze podnieś eliksir chromu. Teraz wybierz prawą drogę.

Zaułek Wielkiego Dzwonu

Aktywuj flagę „Zaułek Wielkiego Dzwonu”, następnie idź prosto i pokonaj bossa „Wielki Bulbomech”. Po zwycięstwie otrzymasz pictosa „Wzmocnione przełamanie”: obrażenia przełamania wzrastają o 25%. Następnie idź w lewo, by zebrać kolor lumin, a po drugiej stronie zabierz tonik energii, potem skocz do portalu.

Zapytaj Golgrę, jak przedostać się za morze

Przed wejściem do portalu, po prawej stronie od niego zbierz kolor lumin.

Odwiedź flagę „Wejście”, następnie idź naprzód i wejdź do dużego drewnianego budynku, by porozmawiać z Golgrą. Przywódczyni Jestralów powie ci, że musisz pokonać wszystkich na arenie, by przejść dalej. Zgódź się, aby przenieść się na arenę.

Arena Jestralów

Aktywuj flagę „Arena Jestralów”. Zanim rozpoczniesz walki, zwiedź wioskę Jestralów. Można tam znaleźć chrom obok sceny, dziennik po prawej od wejścia na arenę i retusz na marmurowych schodach.

We wiosce znajduje się duży budynek z malunkiem kart. Po interakcji z drzwiami gracz-Jestral zaproponuje zagadkę. Wybierz ostatnią opcję — w nagrodę otrzymasz pictosa „Ruletka”: każdy cios może zadać 50% albo 200% swojej mocy z 50% szansą.

Zgłoś się do walki u Limonsole. Pokonaj czterech potworów w pojedynkach jeden na jeden, a następnie przyszłego członka drużyny — Ciel. Porozmawiaj potem z Golgrą, która powie ci, jak iść dalej.

Znajdź legendarnego Eskie w Gnieździe Eskie

Wróć do portalu, którym dostałeś się do wioski Jestralów. Rozbij obóz, zakończ odpoczynek i udaj się do Gniazda Eskie.

Aktywuj flagę „Wejście”. Od flagi idź w prawo i przeczołgaj się pod skałą, by zebrać kolor lumin. Następnie podejdź do Jestrala i wypowiedz hasło, potem wejdź za jego plecy i podnieś chrom.

Wchodząc do jaskini możesz zejść niżej. Jeśli zejdziesz w lewo, zagroń petanka w pułapkę i otrzymasz od niego retusz oraz katalizator chromu. Po drugiej stronie stoi mim — pokonaj go, by zdobyć stroje. Po walce skręć w lewo i zbierz świecącego grzyba.

Wróć na ścieżkę i kontynuuj marsz naprzód. Po wyjściu z jaskini, od pierwszych schodów przy podejściu do Eskie, skręć w lewo i zbierz chrom. Po spotkaniu z gigantem idź w prawo.

Jaskinia François

Przejdź przez zbiornik wodny i aktywuj flagę „Jaskinia François”. Wróć do ślepego zaułka i podnieś kolor lumin. Potem wejdź do groty i pokonaj bossa „François” — w nagrodę otrzymasz pictosa „Wzmocniony pierwszy cios”: pierwszy trafiony atak zadaje +50% obrażeń (raz na walkę).

Wróć do Eskie, po drodze zbierz chrom i kolor lumin.

Opuść lokację przez przewróconą kolumnę, po drodze zbierając dziennik i pictosa „Pobudzający start III”.

Rozbij obóz. Następnie dosiądź Eskie i dotrzyj do Klifu Kamiennej Fali.

Po lewej stronie od flagi „Wejście” zbierz chrom i idź dalej, aż napotkasz kamiennego potwora. Przeszukaj prawą część skał przy przeciwniku i znajdź kolor lumin, a na górze dziennik i broń „Daleram”. Po lewej stronie od giganta w wielkiej amforze ukryty jest pictos „Przełamujący kontratak”: obrażenia przełamania rosną o 50% przy kontrze.

Przeskocz przepaść i zbierz kolor lumin. Oczyść lokację z potworów i zbierz: kolor lumin, dziennik i pictosa „Pierwszy Cios”: pierwszy ruch.

Sanktuarium Artystki

Porozmawiaj z duchem chłopca, obok którego zbierz chrom. Aktywuj flagę „Sanktuarium Artystki”, po lewej stronie od sztangi zabierz tonik leczenia, potem przy posągu artystki — tonik energii.

Wśród kamiennych kolumn zabij wszystkie potwory i znajdź dziennik, chrom oraz pictosa „Moc na ratunek”: gdy zdrowie spada poniżej 50%, nakładana jest moc.

Stare Gospodarstwo

Aktywuj flagę „Stare Gospodarstwo”. Zniszcz potwory i znajdź: broń „Duenum”, chrom i kolor lumin. Jeśli od flagi pójdziesz w prawo, spotkasz handlarza.

Pływowe Jaskinie

Opuść farmę i przed jaskinią z latarniami porozmawiaj z kamiennym potworem. Dalej znajdziesz flagę „Pływowe Jaskinie”. Od tego miejsca zaczyna się jaskinia o wielu poziomach — by się do niej dostać, przejdź od flagi prosto i zejdź w dół.

Po zejściu znajdziesz się na środkowym poziomie, gdzie możesz zebrać trzy skalne kryształy, dwa kolory lumin oraz pictosa „Przełamujące strzały”: celne strzały zwiększają obrażenia przełamania o 50%. Wespnij się z kryształami do kamiennego giganta i odbierz pictosa „Auto-zbroja”: na początku walki nakładana jest zbroja na 3 tury.

Ze środkowego poziomu możesz zejść jeszcze niżej i pokonać minibossa „Złota Szewalierka”. W nagrodę dostaniesz: chrom, retusz i pictosa „Ryzykowne parowanie”: +1 AP przy parowaniu, ale otrzymane obrażenia się podwajają.

Idź na górny poziom jaskini, przejdź przez rzekę, zabij wrogów i zbierz chrom oraz kolor lumin. Następnie wyjdź na powierzchnię.

Bazaltowe Fale

Aktywuj flagę „Bazaltowe Fale”. Jeśli pójdziesz od niej w lewo, znajdziesz flagę „Zatopione Konstrukcje”. Tą drogą zdobędziesz: retusz, pictosa „Oszabiający znak”: przeciwnicy z nałożonym znakiem zadają o 30% mniej obrażeń, tonik odrodzenia, kolor lumin, pictosa „Tonik regeneracji AP”: toniki leczenia dają też 1 AP. Ten szlak poprowadzi cię z powrotem do Bazaltowych Fal.

Wejdź do ciemnej jaskini. Po drodze zaczną się zapalać latarnie. Na końcu czeka cię walka z bossem „Lampmistrz”. W drugiej fazie będzie zapalał lampy w konkretnej kolejności — zapamiętaj ją i strzelaj w odpowiednie, by zadać maksymalne obrażenia. Następnie musisz pokonać bossa „Białowłosy”. Po zwycięstwie bohaterowie trafią do obozu, co zakończy pierwszy akt.

Akt 2. Verso

Po walce z tajemniczym mężczyzną z prologu drużyna trafia do obozu. Eskie zyskuje zdolność pływania, dzięki czemu można zbadać wiele ciekawych lokacji, pokonać opcjonalnych bossów i zdobyć ulepszenia dla ekspedycji.

Przejdź przez Zapomniane Pole Bitwy

Uwaga: Zaleca się podnieść poziom postaci do około 25.

Zakończ odpoczynek w obozie i udaj się do lokacji „Zapomniane Pole Bitwy”. Pokonaj pierwszego przeciwnika i idź do flagi „Główna Brama”.

Pierwsza lokacja za bramą to okopy i pola trupów. Znajdziesz tu: błyszczący katalizator chromu, chrom, pictosa „Pobudzający Start IV”: +1 AP na początku walki, kolor lumin, tonik leczenia, pictosa „Słodkie zabójstwo”: zabicie przeciwnika przywraca 50% zdrowia, retusz.

Jeśli od głównej bramy pójdziesz w prawo, możesz zbadać twierdzę z flagą „Ruiny Fortu”, gdzie znajdziesz kolor lumin i pictosa „Pobudzająca śmierć”: po śmierci +4 AP dla wszystkich sojuszników.

Posterunek Strażniczy

Na lewo od ruin fortu przejdź przez most nad okopem do flagi „Posterunek Strażniczy”.

Zejdź na dół, rozbij skrzynie przy palisadzie i zabierz tonik energii. Idź dalej, aż napotkasz topniejącą kobietę. Za nią rozdzielają się trzy ścieżki. Powinieneś iść prosto, ale możesz zbadać inne drogi.

Z eksploracji można zdobyć: błyszczący katalizator chromu, retusz, kolor lumin, chrom, dziennik, pictosy „Tonik mocy”: toniki leczenia również nakładają moc, oraz „Pobudzające parowanie”: +1 AP po udanym parowaniu.

Idź środkową ścieżką, po drodze zbierz eliksir chromu i dziennik, aż dotrzesz do mostu przy fladze „Starożytny Most”. Gdy napotkasz bossa „Dualista”, staraj się parować jego ciosy. Jest wrażliwy na obrażenia lodowe.

Po zwycięstwie wejdź na górę. Następnie idź ścieżką i opuść poziom.

Znajdź Monoko

Wejdź do lokacji „Stacja Monoko”. Od flagi „Lodowy Korytarz” idź przed siebie, potem skręć w prawo, aby wejść do wnętrza stacji.

Następnie pokonaj bossa „Monoko” — jego ataki i kombinacje łatwo kontratakować. Potem drużyna zostanie zaatakowana przez bossa „Stalakt”. Atakuj go całą drużyną, szczególnie gdy uderza w ziemię.

Po walkach zbierz na stacji: dziennik, chrom i kolor lumin. Następnie opuść poziom przez wschodni portal.

Znajdź i zniszcz Serce Artystki

Ze stacji udaj się na północ i wejdź do „Starego Lumière”. Od flagi „Pierwsza Ulica” idź naprzód.

Jeśli przed przepaścią skręcisz w prawo, znajdziesz chrom i broń „Nusaro”.

Lewa Ulica

Przekrocz przepaść i idź dalej, aż dotrzesz do centrum Lumière. Po scenie będziesz sterować Maël. Aktywuj flagę „Lewa Ulica” i zejdź na dół.

Musisz iść prosto, jednak jeśli masz stary klucz z prologu, możesz skręcić w prawo i podnieść dziennik oraz błyszczący katalizator chromu.

Idź dalej i zabij wrogów, po czym Maël zostanie sama. Podążaj przed siebie. Po drodze możesz zebrać: kolor lumin, błyszczący katalizator chromu i pictosa „Auto-przyspieszenie”: na początku walki nakładane jest przyspieszenie na 3 tury.

Na końcu poziomu trafisz do rezydencji, gdzie spotkasz bossa „Renoir”. Unikaj jego ataków i pamiętaj, że potrafi wymazywać bohaterów z walki. Po zwycięstwie znajdziesz się w obozie. Teraz trzeba będzie zniszczyć dwóch potężnych aksonów, by zebrać dużo chromu i stworzyć broń potrzebną do pokonania Artystki.

Pokonaj Wielooblicznego

Uwaga: Podnieś poziom postaci co najmniej do 50. Kolejność eliminowania aksonów nie ma znaczenia.

Rozbij obóz i ruszaj na północ do „Wyspy Wielooblicznego”. Od flagi „Plac” możesz od razu iść do bossa, jednak warto najpierw zbadać trzy inne ścieżki.

Dolina Radości

Pierwsza ścieżka, flaga „Dolina Radości”. W tej lokacji znajdziesz: błyszczący katalizator chromu, mima (po jego pokonaniu zdobędziesz strój), broń „Zamieszanie” i pictosa „Pewny siebie wojownik”: zadawane obrażenia zwiększają się o 30%, ale leczenie nie działa. Następnie podejdź do ogromnej maski i wybierz pierwszą opcję dialogową — pojawi się miniboss „Wesoła Żniwiarka”. Po jej pokonaniu otrzymasz broń „Szapelim”.

Dolina Smutku

Druga ścieżka, flaga „Dolina Smutku”. W tej lokacji znajdziesz: błyszczący katalizator chromu, tonik energii, dziennik i pictosa „Szklana armata”: +25% do zadanych i +25% do otrzymanych obrażeń. Wybierz drugą opcję dialogu z maską, a pojawi się miniboss „Posępny Szewalier”. Pokonaj go, aby zdobyć broń „Rotaro”.

Dolina Gniewu

Trzecia ścieżka, flaga „Dolina Gniewu”. Na tym poziomie znajdziesz: błyszczący katalizator chromu, chrom, tonik odrodzenia, pictosa „Wzmocniony atak”: przy zadaniu obrażeń masz szansę pochłonąć 1 AP. Jeśli się uda, obrażenia wzrastają o 20%, oraz pictosa „Podwójne oparzenie”: drugie oparzenie nakłada się przy każdym kolejnym. W rozmowie z maską wybierz trzecią opcję, potem pokonaj minibossa „Wściekły Tarczogęby”, za którego otrzymasz broń „Jasny Umysł”.

Szczyt

Idź środkową ścieżką. Wejdź na górę, a po fladze „Szczyt” znajdziesz się na arenie, gdzie rozpocznie się walka z bossem „Wieloobliczny”. W pierwszym etapie z lustra będą wychodzić maski — strzelaj w świecące się oczy. W drugiej fazie pojawi się „Strażnik Masek” — paruj jego ataki. Po zwycięstwie drużyna wróci do obozu.

Pokonaj Syrenę

Po odpoczynku popłyń na wyspę „Syrena”. Po spotkaniu z bossem aktywuj lewitującą platformę i znajdź flagę „Sala Taneczna”. Po prawej stronie płyty możesz zebrać błyszczący katalizator chromu.

Za flagą otworzy się mała lokacja, na końcu której znajduje się platforma prowadząca dalej. Możesz tu zebrać: dziennik, kolor lumin, pictosa „Więzi tarcz”: jeśli masz aktywne tarcze, zadawane obrażenia zwiększają się o 30%. Przy otrzymaniu dowolnych obrażeń wszystkie tarcze znikają.

Jeśli zejdziesz na niższy poziom, trafisz do minibossa „Chromo-kultystka z mieczem”. Po jej pokonaniu otrzymasz broń „Siresso”. Znajdziesz tu również pictosy: „Efektywne leczenie” — podwaja każde leczenie oraz „Super-zbroja”: zbroja pochłania o 10% więcej obrażeń. Następnie trzeba wrócić do pierwszej flagi i udać się do kolejnej platformy.

Za platformą znajduje się rozdroże. Idź prosto i zapędź petanka do lewego korytarza — po jego pokonaniu zdobędziesz cenne surowce. Następnie skręć w prawo do wielkiej sali. Po materiałowych zasłonach przedostań się na drugą stronę, a na dole podnieś pictosa „Autoregeneracja”: na początku walki przez 3 tury trwa regeneracja.

Po wyjściu z sali idź skrajem, by zebrać błyszczący katalizator chromu i aktywuj kolejną platformę.

Po spotkaniu z topniejącym mężczyzną ruszaj dalej do następnej flagi. Po drodze znajdziesz: kolor lumin, błyszczący katalizator chromu, pictosa „Śmierć-ochrona”: po śmierci sojusznicy otrzymują zbroję. Spotkasz też mima — po jego pokonaniu otrzymasz strój.

Pracownia Krawiecka

Od flagi „Pracownia Krawiecka” wejdź do pomieszczenia z tkaczem. Znajdziesz tam tonik odrodzenia i błyszczący katalizator chromu. Walka z nim nie jest obowiązkowa, ale zwycięstwo daje pictosa „Anty-czary”: odporność na zaklęcia, oraz broń „Tkanum”. Dodatkowo śmierć tkacza ułatwi walkę z Syreną.

Niepewna Ścieżka

Opuść kryjówkę tkacza i znajdź flagę „Niepewna Ścieżka”. Pokonaj bossa „Glissando”. Ogon węża to jego słaby punkt — strzelaj, gdy się zaświeci. Po zwycięstwie możesz skręcić w lewo i zejść do petanka. Potem wróć i aktywuj platformę, której bronił wąż.

Arena Taneczna

Od platformy idź do flagi „Arena Taneczna” i przygotuj się na trudną walkę. Po drodze zbierz dziennik. Wejdź na arenę i pokonaj „Syrenę”. Może oczarowywać członków drużyny — staraj się unikać jej ataków. Po zwycięstwie bohaterowie wracają do obozu.

Spotkaj się z Artystką przy Monolicie

Po pokonaniu aksonów bohaterowie przy pomocy Kuratora tworzą broń „Niszczyciel Barier”, która pozwala przedostać się do artystki.

Uwaga: Warto się dobrze przygotować. Przed tobą seria trudnych walk z bossami. Możliwość eksploracji świata wróci później — między końcem aktu trzeciego a początkiem epilogu.

Udaj się na północ mapy. Podejdź do artystki i rozpocznij walkę. Nie będzie reagować na ataki twojej drużyny. Wykonaj kilka tur, po czym trafisz „Wewnątrz Monolitu”.

Znajdź Serce Artystki

Poziom „Wewnątrz Monolitu” to ogromna lokacja zawierająca wszystkie biomy z wcześniejszej części gry, pełna cennych surowców, przeciwników i minibossów.

Skażona Levada

Od flagi „Skażona Levada” idź przed siebie. Po drodze możesz pokonać „Biskupa” i znaleźć kolor lumin oraz tonik odrodzenia.

Skażone Wody

Znajdź flagę „Skażone Wody”. Na tym poziomie znajdziesz: błyszczący katalizator chromu i pokonasz minibossa „Chromo-butonierka”. W nagrodę otrzymasz broń „Butonion”, skórę butonierki, kolor lumin i pictosa „Niezmazywalny znak”: 50% szansy na nałożenie znaku podczas ataku na przeciwnika, który już ma znak.

Skażone Sanktuarium

Od flagi „Skażone Sanktuarium”. Tu znajdziesz chrom, kolor lumin i pokonasz minibossa „Wielki Bulbomech”. W nagrodę otrzymasz błyszczący katalizator chromu.

Skażone Klify

W lokacji za flagą „Skażone Klify” znajdziesz błyszczący katalizator chromu, chrom, retusz, kolor lumin, petanka oraz mima — pokonaj go, by zdobyć strój.

Skażone Pole Bitwy

Na drodze od flagi „Skażone Pole Bitwy” do kolejnej znajdziesz błyszczący katalizator chromu, kolor lumin oraz chrom.

Skażone Serca

Od flagi „Skażone Serca” idź naprzód. Po drodze pokonaj minibossa „Gargant” — w nagrodę dostaniesz błyszczący katalizator chromu — oraz znajdź kolor lumin. Dotarłszy do końca poziomu, wsiądź do pociągu.

Skażony Lumière

Na ulicach miasta znajdziesz: retusz, kolor lumin, dziennik, błyszczący katalizator chromu. Na końcu poziomu możesz pokonać minibossa „Światłocień” i zdobyć w nagrodę broń „Grezizo” i „Litelim”, a także pictosa „Przełamujący atak”: atak podstawowy umożliwia przełamanie.

Idź do flagi „Szczyt Wieży”. Na końcu drogi czeka cię walka z bossem „Renoir” — walka będzie trudna, użyj najlepszych buildów. Może on wymazywać członków drużyny i przyzywać gigantycznego wilka. W razie przegranej nie będzie można użyć zapasowej drużyny.

Szczyt Monolitu

Po zwycięstwie opuść pole walki przez portal. Znajdziesz się w lokacji „Szczyt Monolitu”, gdzie zmierzysz się z „Artystką”. W pierwszej fazie unikaj chromowych ataków — dwa trafienia nakładają ogłuszenie. W drugiej fazie nakłada ona klątwę: bohater umiera po dwóch turach. Po jej pokonaniu ekspedycja 33 wraca do Lumière. Na tym kończy się Akt drugi.

Epilog. Alicia

Obejrzyj scenkę powrotu bohaterów do Lumière po zwycięstwie nad Artystką. Następnie przeniesiesz się do rezydencji, gdzie zagrasz Alicią. Musisz zejść na dół, skręcić w stronę jadalni i iść na koniec, aż trafisz do pracowni. Tam porozmawiaj z Cleą, siostrą bohaterki, i wejdź w interakcję z dużym płótnem.

Akt 3. Maël

Po powrocie do Lumière połącz się z Verso i idź do fontanny, gdzie dojdzie do spotkania z Renoirem, który przez cały czas ukrywał się jako Kurator. Po rozmowie z białowłosym drużyna trafi do obozu, gdzie dołączą do niej Luna i Ciel. Od tego momentu ulepszenia, które wcześniej wykonywałeś u Kuratora, można robić przy dowolnej fladze. Porozmawiaj ze wszystkimi członkami drużyny i wybierz przy ognisku opcję „Stwórz największą ekspedycję w historii”.

Wypędź Renoira z Płótna

Uwaga: Od tego momentu masz możliwość swobodnego eksplorowania świata i przygotowania się do końca gry.

Z Ciemnego Brzegu na grzbiecie Eskie, który teraz umie latać, udaj się do Portu Lumière.

Port

Po lewej stronie od flagi „Port” zbierz kolor lumin. Następnie udaj się w stronę fontanny i pokonaj wszystkie potwory. Po walce zbierz błyszczący katalizator homy oraz kolor lumin. Idź wzdłuż namiotów do windy linowej — obok niej zbierz chrom.

Po dostaniu się na górę skręć w lewo i idź do końca. Znajdziesz się w miejscu, gdzie zaczęła się gra. Zbierz pictosa „Pobudzająca moc”: daje 2 AP przy nałożeniu mocy. Teraz idź w przeciwnym kierunku.

Centralny Plac

Od flagi „Centralny Plac” zejdź w dół do pomnika. Pokonaj grupę wrogów i przy monumentcie zbierz chrom i kolor lumin. Następnie od kolumny skręć w prawo i idź przez uliczki do kolejnej flagi. Po drodze znajdziesz błyszczący katalizator chromu, a pod drzewem pictosa „Ładujące ogłuszenie”: +5% do ładunku gradientowego przy trafieniu ogłuszonego przeciwnika.

Zaułek Slumsów

Od flagi „Zaułek Slumsów” rusz przed siebie do bossa „Chromo-Szczudlarz”. Po drodze zbierz błyszczący katalizator chromu, kolor lumin i chrom. Po jego pokonaniu otrzymasz pictosa „Wzmocniony kontratak”: kontratak zadaje +75% obrażeń. Następnie idź po platformach do dużego budynku. Jednak przed wejściem skręć w prawo i podejdź do krawędzi — poproś Eskie, by podniósł dziennik.

Opera

Wejdź do budynku i w holu wspinaj się po kolor lumin, potem przejdź do sali koncertowej przy fladze „Opera”. Następnie poruszaj się po dachach na górę. Na dużej platformie pokonaj wrogów i zbierz kolor lumin, błyszczący katalizator chromu oraz pictosa „Leczące ogłuszenie”: trafienie ogłuszonego przeciwnika przywraca 5% zdrowia. Idź dalej i przeskocz przez dachy na ulicę do kolejnej flagi. Po drodze spotkasz handlarza.

Ogrody Lumière

Po lewej stronie od flagi „Ogrody Lumière” podnieś retusz, potem od fontanny idź w prawo. Otworzy się mała lokacja, w której znajdziesz kolor lumin, chrom oraz pictosa „Gradientowy wojownik”: gradient-ataki zadają +25% obrażeń. Idź alejką w stronę wieży. Na drodze spotkasz bossa „Stworzenie” — po jego pokonaniu zdobędziesz pictosa „Szybkość bez mocy”: zawsze dwa działania z rzędu, ale obrażenia są zmniejszone o 50%.

Pomosty Przechylonej Wieży

Gdy dotrzesz do ostatniej flagi „Pomosty Przechylonej Wieży”, będziesz miał ostatnią szansę, by przygotować się do finałowej walki z bossem.

Jak pokonać Renoira

Ta walka ma cztery fazy. W pierwszej Renoir atakuje kombinacjami, czarnymi dziurami i krzyżami pustki — unikaj lub paruj je, słuchając dźwiękowych wskazówek. W drugiej fazie przyzywa Syrenę, która daje mu tarcze i wzmocnienia — szybko je zbijaj i nie pozwól mu się leczyć.

Trzecia faza jest trudniejsza: Renoir przyspiesza, zyskuje wzmocnienia i zadaje długie kombinacje — pierwsze ciosy możesz unikać, ostatni warto kontratakować. W czwartej fazie używa potężnych ataków jak meteory pustki — tu gromadź gradientowe ataki i dobijaj w odpowiednich momentach. Używaj wspierających pictosów, które pozwalają dłużej utrzymać się w walce, np. wskrzeszanie lub leczenie sojuszników.

Zdecyduj o losie Płótna

Po zwycięstwie nad Renoirem znajdziesz się wewnątrz Płótna. Porozmawiaj z chłopcem — to pozostałości duszy Verso. Potem zdecyduj o losie świata, wybierając, za kogo chcesz walczyć. Walka odbędzie się w trybie jeden na jeden.

Zakończenia

Epilog. Żyć, by tworzyć

Jeśli wybierzesz stronę Maël, musisz pokonać Verso. Rozpocznie się scena, w której Lumière zostaje odbudowane, a wszyscy bohaterowie są żywi. Maël zostaje artystką i gommage już nikomu nie zagraża.

Epilog. Żyć, by kochać

Wybierając stronę Verso, trzeba pokonać Maël. W rezultacie płótno i jego świat zostaną całkowicie zniszczone. Scena kończy się pożegnaniem Alicji z znikającymi przyjaciółmi.

Które zakończenie jest lepsze

Pytanie o to, które zakończenie jest lepsze, pozostaje dyskusyjne. Mamy rodzinę, która przeżyła straszną tragedię. W wyniku tego stworzyli fikcyjny świat, by uciec od rzeczywistości i własnych cierpień. Ostatecznie dziewczynka, która przetrwała pożar i straciła starszego brata w jeden dzień, ryzykuje, że na zawsze pozostanie w świecie marzeń. I tu pojawia się wybór — pozostawić ją w fantazji na zawsze, czy dać jej szansę na nowe życie w rzeczywistości, kosztem zniszczenia płótna.

Po napisach końcowych pojawi się menu główne. Jeśli zdecydujesz się kontynuować grę, trafisz do miejsca ostatniej walki z Renoirem. Można dalej eksplorować świat, a jeśli chcesz zobaczyć inne zakończenie, wystarczy wczytać wcześniejszy zapis.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *